ВГ Кенгуру в гостях у Харківського інклюзивно-ресурсного центру №2

ВГ Кенгуру в гостях у Харківського інклюзивно-ресурсного центру №2

0 140

Харків. 2025 рік. Запит населення до інклюзивно-ресурсного центру просто шалений. До центру звертаються як мешканці міста, так і внутрішньо переміщені особи з дітьми з особливими освітніми потребами.


Як працює центр у сучасних умовах? Скільки дітей наразі відвідують центр? Як ігри та набори від ВГ “Кенгуру” використовуються у роботі із дітьми з ООП? Про це й не тільки говорили з директоркою Харківського інклюзивно-ресурсного центру №2 Анастасією Коробовою.



Кенгуру: Поговоримо про заклад. Що означає ІРЦ? Яке у вас основне призначення? 

Пані Анастасія: Інклюзивно-ресурсний центр — це місце, яке створено і працює з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти. Наші завдання — це, насамперед, виявити потребу у підтримці для дитини під час освітнього процесу. Надавати дітям з ООП та їх батькам психолого-педагогічну допомогу, методичну допомогу педагогічним працівникам і загалом усіляко підтримувати осіб з ООП на шляху до їх розвитку та соціалізації. А також сприяти створенню інклюзивного освітнього середовища у закладах освіти. 


Кенгуру: Наскільки змінився формат роботи під час повномасштабного вторгнення? 

Пані Анастасія: Насправді наш центр відкрився саме під час повномасштабного вторгнення. Ми розпочали роботу у грудні 2022 року. Шукати дітей, які б відвідали наш центр нам не довелось, оскільки на той час у місті була дуже скрутна ситуація із фахівцями, з корекційними педагогами, з психологами. Батьки дітей з ООП просто не мали доступу до цих послуг, особливо якісних. Тому буквально через декілька місяців після відкриття ми вже мали повне навантаження і навіть чергу з бажаючих потрапити до центру на заняття або на консультацію. На даний час ми вже надали послуги більш ніж 700 сім’ям, в яких виховуються діти з ООП.   


Кенгуру: Який актуальний запит до роботи ІРЦ є зараз від батьків дітей з ООП?

Пані Анастасія: Батьки звертаються до нас із найрізноманітнішими запитами. В першу чергу це розвиток тих сфер у дітей, в яких вони мають труднощі. Але наразі ми спостерігаємо найбільше запитів, пов’язаних із соціалізацією дітей, оскільки зараз формат навчання у місті переважно дистанційний. Тому діти мають труднощі із розвитком мовлення, з розвитком навичок комунікації, з умінням поводити себе в тих чи інших ситуаціях. Також для батьків зараз гостро стає питання пошуку фахівців, доступу до корекційних послуг. Фахівців так само не вистачає як і раніше. Приватні фахівці доволі дорого коштують і, на жаль, не кожна родина може собі дозволити ці послуги.   



Кенгуру: Чим допомагають у вашій роботі із дітьми набори від ВГ Кенгуру?  

Пані Анастасія: Насправді дидактичні матеріали й ігри дуже допомагають в роботі. По-перше, для когось з дітей вони є дуже сильною мотивацією для занять. Вони допомагають сформувати зацікавленість у дитини до роботи завдяки своїй наочності, яскравості та цікавому оформленню. Для інших дітей це є способом пізнання цього світу. За рахунок оформлення цих матеріалів, їх зручності, зрозумілості для дитини вони допомагають концентрувати увагу, розвивати мовлення, пізнавальний процес, підтримувати постійно інтерес дитини до роботи. 


Повне інтерв’ю з Анастасією Коробовою ви можете подивитися на нашому ютуб каналі «Розвивальна та інклюзивна література Кенгуру». 

23 Липня, 2025

Коментарів (0)

Ваш коментар буде першим