Розвиваюча логопедія для дітей
Категорії
Розвивальна логопедія
Часто батьки вважають, що якщо дитина потрапила в мовної садок, то всі проблеми вирішені. Логопед і вихователі навчать його правильно говорити, підготують до школи. Що ще потрібно? Батьків дивує той факт, що логопед просить завести робочий зошит (а часом - і не один!), Пише в ній завдання і просить щотижня брати цю зошит додому і виконувати завдання з дитиною. Навіщо, якщо логопед і так займається з малюком практично щодня, а вихователі відпрацьовують мовні вміння і навички в логопедичну годину? Особлива роль батьків у виправленні мовної патології полягає в тому, що використовуючи запропонований матеріал будинку, вони отримують можливість закріплювати з дитиною отримані на логопедичних заняттях мовні вміння і навички не тільки при виконанні завдань в зошитах, а й у вільному мовному спілкуванні: під час ігор, прогулянок, екскурсій, походів в бібліотеку.
Домашнє завдання дитина виконує з батьками протягом 10-15 хвилин 2-3 рази на день. При виконанні популярних нині комп'ютерних логопедичних завдань, необхідно стежити за часом перебування дитини за комп'ютером: не більше ніж 3 рази на тиждень по 7-10 хвилин.
Виконання всіх завдань обов'язково. Це дисциплінує дитину, організовує його і готує його до сприйняття шкільної програми. Заняття з дитиною вдома організувати не так просто. Необхідно викроїти з дуже короткого вечора час, щоб сісти поруч з ним за стіл, виконати вправи для пальців, гімнастику для мови (і обов'язково перед дзеркалом), проговорити усні завдання по лексиці і граматиці, по корекції звуковимови. Нерідко логопед просить намалювати або наклеїти в зошит відповідні темі картинки, а якщо батьки не сильні в малюванні, то ці картинки ще потрібно десь знайти, вирізати і наклеїти.
Особливо важливі завдання по формуванню навичок звуковимови, при виконанні яких у дитини виробляється самоконтроль за тим звуком, над яким йде робота на логопедичних заняттях. Вдома батьки можуть використовувати відеозапис артикуляційних вправ, що виконуються дітьми з урахуванням зауважень логопеда, і стежити за виконанням вправ дитини більш усвідомлено. До того ж, на відміну від зошитів, які необхідно принести в дитячий сад, запис вправ завжди залишається вдома. Домашні завдання ґрунтуються на матеріалі лексичної теми, що вивчається в групі на групових і індивідуальних заняттях логопеда. Цей матеріал закріплюють і вихователі - на заняттях з розвитку мовлення, конструювання, ліплення, образотворчого мистецтва, на щоденних «логопедичних годинах», що проводяться в другій половині дня, і поза занять - на прогулянках, в іграх, у вільній діяльності дітей.