Кошик покупок
  • Ваш кошик порожній :(

Аутизм. Як допомогти дитині?

Аутизм. Як допомогти дитині?

0 853

У цій статті йтиметься про аутизм, з яким сучасне суспільство стикається все частіше. Чому, описуючи проблеми, характерні для людей з аутизмом, доцільно використовувати термін «Розлади аутистичного спектра»? Річ у тім, що комплекс симптомів дуже варіюється. Це може бути синдром Аспергера — легкі форми розладу, синдром Каннера — більш складні й ін. Термін РАС охоплює всю різноманітність проявів аутизму.

Спільними особливостями для всіх людей із РАС є порушення у поведінковій, комунікативній та соціальній сферах, занижена потреба у взаємодії з іншими.

Отже, вашій дитині важко взаємодіяти з навколишнім світом? Вона відчуває труднощі у спілкуванні, використовує повторювані рухи тіла, занадто чутлива до звуків, запахів і дотиків або, навпаки, в неї притуплене сприйняття? Часто здається, що дитина вас не чує? Вона вже почала говорити, а потім втратила набуті мовленнєві навички? Час звернутися до фахівців.

Якщо спеціалісти виявили у вашої дитини РАС, не впадайте у відчай, пам’ятайте: наявність аутизму не свідчить про те, що дитина в чомусь неповноцінна. Це означає лише те, що близьким людям необхідно бути уважнішими до її потреб. І не забувайте: наявність аутизму може встановити лише компетентна команда фахівців на основі врахування всіх компонентів діагностичних критеріїв щодо РАС!

Важливо: Виявлення аутизму на ранній стадії розвитку дитини може значно вплинути на ефективність корекційного втручання і на все подальше життя людини.

Діти із розладами аутистичного спектра сприймають наш світ інакше, ніж інші: вони граються не так, як це прийнято, не так реагують на оточення, не так сприймають рідних, вони радіють іншому. Для них не існує норм і правил, їм незрозуміло і нецікаво те, що роблять звичайні діти. У них свій, закритий для сторонніх світ, але їм конче потрібна допомога і підтримка. Спробуймо зрозуміти, чого потребують «діти дощу».

Деякі поради батькам:

           

Будьте логічні й послідовні. Якщо ви обрали певну модель поведінки з дитиною, дотримуйтеся її. Зміна вашої поведінки призведе до розгубленості дитини та несприятливо позначиться на її емоційному стані.

Будьте терплячі. Поведінка вашої дитини не зміниться за один день або за тиждень. Можна вести щоденник, до якого записувати всі (навіть невеликі) успіхи дитини. Ці записи нагадуватимуть вам про те, що ви рухаєтесь у правильному напрямку.

Обов’язково навчіть дитину слова «Стоп!», адже вона може не розуміти небезпеку — наприклад, почати переходити вулицю просто перед машиною. Якщо малюк буде твердо знати слово «стоп», ви зможете вберегти його від багатьох травм.

Не карайте дитину. Дитина з аутизмом не здатна провести паралель між поганою поведінкою і покаранням, тому просто не зрозуміє, за що на неї сердяться.

Робіть з дитиною фізичні вправи: вони допомагають знизити стрес і дарують позитивні емоції.

 Протягом дня влаштовуйте дитині перерви, під час яких вона зможе побути на самоті. Але обов’язково подбайте про те, щоб дитина перебувала в безпечній обстановці й не могла собі нашкодити.

Постійно повторюйте пройдене, щоб дитина не забувала набуті навички та знання. Зверніть увагу на те, що під час стресу або хвороби дитина може повернутися до початкової поведінки.

Займайтеся з дітьми щодня, тільки регулярність може принести результати. Починайте із 5 хвилин і поступово доведіть час занять до 2–3 годин на день з невеликими перервами.

Розмовляйте з дитиною повільно, чітко і спокійно. Краще використовувати короткі речення, на початку яких слід вимовляти ім’я дитини, щоб вона добре зрозуміла, що звертаються саме до неї.

Якщо дитина не може відповісти вам словами, знайдіть інші способи спілкування, наприклад, за допомогою карток із малюнками або фотографій.

Хваліть дитину щоразу, коли вона робить успіхи. Це може бути словесна похвала або нагорода у вигляді улюбленої іграшки, дозволу подивитися мультфільм тощо.

Створюйте умови для розвитку дитини: знайомтеся з різними методиками взаємодії і роботи з дітьми з аутизмом, об’єднуйтеся з іншими батьками і переймайте їхній досвід.

Значна кількість дітей із РАС схильна до агресії, тому під час спілкування з дитиною зберігайте нейтральний емоційний фон, щоб запобігти проявам гніву, спалахів негативних емоцій з її боку.

Розвивайте в дитини самостійність, терпляче і наполегливо прищеплюйте навички самообслуговування.

Приймайте дитину такою, якою вона є, любіть її безумовно — це найголовніше!

 

Детальніше про особливості РАС, методики і розвивальні заняття з розвитку мовлення, відчуттів і сприйняття, зорово-моторної координації можна ознайомитися у книжках на нашому сайті:

У нас дитина з аутизмом

 

Дитина з розладами аутистичного спектра

 

У мого брата аутизм

 

Поради батькам і педагогам. Діти дощу. Діти з розладами аутистичного спектра

Ця книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей з РАС. Автори надають важливу інформацію про аутизм, розповідають про особливості розвитку такої дитини, її можливості, знайомлять читача із сучасними методами та технологіями навчання й виховання.

 

Також рекомендуємо чудові розвивальні набори для малят:

Від простого до складного. Іграшки

Від простого до складного. Їжа

Від простого до складного. Люди

Від простого до складного. Тварини

Серія «Від простого до складного» включає набори яскравих карток, що у формі веселої гри допоможуть малюкам навчитися розпізнавати предмети в різному вигляді та вибудовувати логічні ряди. Одне й те саме зображення представлено в наборі у кольорах, чорно-білому виконанні, у вигляді силуету, контуру або фотографії. Ця гра допоможе дитині розвинути мовлення, логіку й образне мислення.


Мої перші речення. Моя сім’я

Мої перші речення. Професії

Мої перші речення. Тварини

Серія «Мої перші речення» включає чудові набори карток, що в ігровій формі допоможуть дітям навчитися описувати малюнок; набути навичок розуміння тексту та виділення смислового зв’язку слів у ньому; вивчити частини мови, навчитися складати речення з піктограм, орієнтуючись на малюнок.

2 Вересня, 2022

Коментарів (0)

Ваш коментар буде першим